Nyt virksomhedslogo? 5 gode råd inden du skal have nyt logo

Et virksomhedslogo skal kunne mange ting – det skal omfavne hele din virksomheds brand og kommunikere din virksomheds værdier. Men hvorfor er det vigtigt at have et logo. Det er der tre grunde til:

  • Logoet er grundstenen i din virksomheds visuelle identitet.
  • Logoet skaber genkendelse i din målgruppe.
  • Logoet adskiller din virksomhed fra konkurrenterne.

Læs de 5 gode råd omkring, hvad du bør overveje, inden du skal have nyt logovirksomhed nedenfor.

Læs også: Logoproces – Sådan laves et nyt logo 

Råd 1: Skalerbar logo

I dag er der kommet større krav til logoer end tidligere. Dit logo skal derfor fungere, på flere forskellige platforme i forskellige størrelser.
Derfor skal du sørge for at dit logo både kan skaleres op og ned.

Råd 2: Keep it simple

Udover at dit logo skal være skalerbart, så skal det også være simpelt. Hvis dit logo indeholder mange detaljer, farver og visuelle indtryk vil det ikke kunne skaleres ned i en mobilvenlig størrelse.

Råd 3: Gem farverne

Din virksomheds logo vil med stor sandsynlighed blive brugt i sort/hvid på et tidspunkt. Det er derfor vigtigt at logoet er genkendeligt uden farver. Start derfor altid din designproces med at designe dit logo i sort/hvid.

sort/hvid

Råd 4: Undgå trends

Inden du udarbejde et nyt logo, så vil jeg råde dig til at undgå nye smarte trends, fordi trends ofte er midlertidige. Derfor, når du laver dit nye logo, skal du tage udgangspunkt i din virksomheds DNA.

Trin 5: Test

Logoet kan nu skaleres og fungerer i sort/hvid, men fungerer det også på forskellige medier og platforme? Der er nemlig stor forskel på, hvordan et logo tager sig ud på en skærm kontra på print. Test derfor dit logo på forskellige medier og platforme, så du er sikker på at det giver samme udtryk.

Har din virksomhed brug for en freelance designer?

Har du spørgsmål, kommentarer, eller mangler du et nyt virksomhedslogo så må du meget gerne kontakte mig her.