Brug karruseller i din markedsføring

Hvad er karruseller helt præcist? For det er ikke karruseller, som du finder i tivoli. 

En karrusel er et opslag på Instagram, LinkedIn, der indeholder op imod 10 billeder eller videoer i samme opslag. 
Synes du dette lyder spændende, så læs mine 5 grunde til, hvorfor karruseller bør være en central del af din markedsføring nedenfor.

Læs også: Sådan laver du en god karrusel.

Grund 1: Større engagement

Alle siger at video er det bedste indhold at poste på sociale medier – men er det nu også det? Det udsagn vil jeg gerne udfordre en smule. 

Et studie, som strækker sig fra 2017-2020, viser at karruseller udkonkurrerer både video og billeder når det kommer til engagement. Dette studie er lavet på over 22 millioner opslag. Karrusellers engagement er 0.18% og 0,47% bedre end henholdsvis video og billeder. 

Dette studie er afsluttet i 2020, hvilket er længe siden når det kommer til sociale medier og meget har ændret sig siden bl.a. på grund af TikTok. Dette ændre dog ikke det faktum at jeg fuldt og fast tror på at karruseller er et undervurderet element, som bør være en fast del af alle virksomheders markedsføring. 

Du kan læse det fulde studie her.

Grund 2: Du kan dele din viden

Hvis du arbejder hos et marketingbureau, som coach, som selvstændig eller sidder du inde med en viden, som andre kan bruge så vil karruseller være et perfekt supplement i din virksomheds egen markedsføring.

Det kræver selvfølgelig, at du laver og bruger dem rigtigt – lav en kort intro til emnet, kom derefter med din viden i og slut af med en afrunding og call-to-action.

Grund 3: Fleksibelt indhold

Udover at du kan dele viden, så giver karruseller en stor fleksibilitet i din markedsføring. Du kan med fordel dele tutorials, udtalelser fra tidligere kunder, behind-the-scenes eller andet indhold som kan styrke din virksomhed.

Fleksibiliteten i karruseller gør også, at din virksomhed har nemmere ved at forny sig og afprøve nye idéer i markedsføringen.

Grund 4: Ses flere gange

Ét billede eller én video bliver kun vist en gang på Instagram. En karrusel derimod vil blive vist to, tre eller flere gange, når dine følgere scroller igennem deres feed.

Fordi du kan opnå flere views på dine opslag, får du automatisk flere muligheder for at fange din kunders opmærksomhed og dermed komme ud med dit budskab.

Grund 5: Gemmes oftere

Mine egne erfaringer med karruseller viser mig, at de virker! 8 ud af mine 9 mest gemte opslag på Instagram er karruseller med minimum 5 sider. Disse opslag gemmes i gennemsnit dobbelt så meget som videoer og billeder, uden at bruge en eneste krone på promovering. Mit bud er, at de gemmes oftere, da de skaber værdi for modtageren.

Mangler din virksomhed hjælp til at udarbejde content

Mangler din virksomhed hjælp til at udarbejde content, som f.eks. karruseller, så er du meget velkommen til at kontakte mig her.