WeFerment pop-up event

WeFerment er et fiktivt pop-up event, som er udarbejdet for Folkekirkens Nødhjælps butikker WeFood, hvor de sælger madvarer med skadet emballage eller andre ting, som gør, at de ikke kan sælges i “rigtige” dagligvarerbutikker.

WeFerment pop-up for WeFood
Weferment grafik

Eventet går ud på, at de besøgende skal have viden omkring madspild og hvordan det kan bekæmpes. Til eventet vil der være mulighed for, at den besøgende kan lære at fermentere forskellige grøntsager – hvilket er en måde man kan bekæmpe madspild på. Denne fermenterering som den besøgende laver får de selvfølgelig med hjem. Derudover får de også en folder, med opskrifter og information omkring madspild.

opskrifter rødkål
opskrifter gulerødder

I projektet har jeg arbejdet med at få en stor forståelse for kunden og dens målgruppe. Dertil har jeg udarbejdet en visuel identitet til eventet, bestående af en række farver samt typografi. 
En vigtig del af eventet er opskrifterne. Ved disse har jeg arbejdet med at gøre dem visuelle og derved lettere at forstå for den besøgende.

plakat Weferment

Til slut i projektet har jeg udarbejdet en oversigt over teltet, hvori eventet skulle foregå.